Selasa, 6 November 2012

muhasabah

muhasabah ^_^

Assalammualaikum.. 

 pandang cermin.. 
lihat lah diri sendiri.. 
Renunglah sejenak... 
nilai lah hati nurani.. 

apa tujuan hidup kita? 
adakah kita ingat akan hari kiamat? 
adakah kita mengingati kematian? 
cukup kah bekalan kita nanti? 
Dan apakah setiap perubahan yang kita lakukan adalah semata-mata untuk Allah? 

 jika kita berubah untuk menjadi baik kerana Allah,
 Allah akan hantar orang yang baik2 untuk bersama kita,, 
yakinlah dengan janji Allah.. 



Berubahlah kerana Allah.. 
 insyaAllah, setiap langkah yg kita usahakan pasti akan mendapat keberkatan dariNya.. 
:) bersama2 lah kita mencari keredhaan nya..

 Antara Situasi seseorang insan:
 "Ya Allah.. masa lalu ku penuh dengan kejahilan, 
aku ingin berubah untuk kembali ke Jalan mu..
 berikan lah aku peluang"... 

 "Dulu aku x pakai tudung..sekarang dah pakai..
 semuanya kerana aku rasa malu kerana x menjalankan tanggungjawap ku kpd mu 
Ya Allah..ampuni aku.. :( ".. 

 "Ya Allah, ampunilah dosa2 masa lalu ku.... 
aku menyesal... aku ingin berubah... nak berubah,,,, 

"... ingat lah setiap insan ada peluang untuk berubah...
 hidayah memang sentiasa ada untuk kita..
 terpulang pada diri sendiri sama ada mahu atau tak? Fikir lah.. aku ingin berubah.. 

Berubah lah kerana Allah.. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun,Allah Maha Besar & Maha Penyayang kepada umatnya.. 

sekadar perkongsian untuk diri sendiri dan perkongsian bersama.. betulkan jika sy salah :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut